Årsrapporten - et ankerprojekt i Investor Relations arbejdet

Årsrapporten har gennem årene udviklet sig fra compliance til en vigtig kanal for selskabernes strategiske kommunikation. For de fleste selskaber er de finansielle interessenter den primære målgruppe for årsrapporten. Nogen vil mene, at det er den vigtigste kommunikationskanal til investorerne. Andre vil argumentere for, at årsrapporten, som vi kender den i dag, vil blive udfordret af teknologiske muligheder og har overlevet sig selv.

Grimberg Communications har været involveret i udarbejdelsen af mere end 40 årsrapporter og har stor erfaring med processen og lægger vægt på en aktiv stillingtagen til formålsramme og ambitionsniveau samt mulighederne for at forlænge årsrapportens levetid gennem øget digitalisering af indholdet.

Min rådgivning spænder fra evaluering af seneste rapport over inspirations-workshops til produktion af tekstelementer og distributionsplan til rette målgrupper og kanaler.

  • Evaluering

  • Budskab og storyline

  • Research og projektstart

  • Produktion

  • Review

  • Distribution