Årsrapporten er et ankerprojekt i Investor Relations-arbejdet

Årsrapporten har over årene udviklet sig fra compliance til en vigtig kanal for selskabernes strategisk kommunikation.

For de fleste selskaber er de finansielle interessenter den primære målgruppe for årsrapporten. Nogen vil mene, at det er investorernes vigtigste kommuniké. Andre vil argumentere for at årsrapporten, som vi kender den i dag, vil blive udfordret af teknologiske muligheder og har overlevet sig selv.

Grimberg Communications har stor erfaring med årsrapportprocessen og lægger vægt på en aktiv stillingtagen til formålsramme og ambitionsniveau samt mulighederne for at forlænge årsrapportens levetid gennem øget digitalisering af indholdet.

Rådgivningen spænder over evaluering af seneste rapport og inspirations work shops til produktion af tekstelementer og formidlingsplan.

  • Evaluering

  • Budskab og storyline

  • Research og projektstart

  • Produktion

  • Review

  • Distribution

Årsrapportprocessen

Grimberg Communications har været involveret i mere end 40 årsrapport projekter for noterede og unoterede selskaber og har 2015, 2016 og 2017 været en del af teamet bag Årsrapportprisen organiseret af DI og FSR.